Future news design®

Hoe gaan we verder vanaf dit punt? Die vraag kennen we allemaal. Een nieuw idee, een nieuw product, een verandering maar we weten nog niet welke. Deze sessie gaat je helpen om duidelijk te krijgen wat je bereikt wil hebben over zes maanden of een jaar. Het is helder wat je te doen staat aan het einde van deze sessie. Het gaat om het ontwikkelen van de ideeën voor de toekomst. Een zeer inspirerende workshop gebaseerd op bewezen inzichten.

Future news design is een methode om iets nieuws te ontwikkelen. Je kent vast het principe van design thinking en design sprint, dat zijn onderdelen maar het is zeker niet alles. Je hebt meer nodig om tot een goed idee te komen. Zo moet je leren denken vanuit de eindgebruiker en inzien dat diens gedrag sterk wordt beïnvloed door gewoonte, automatismen en externe prikkels. Je moet je heel gedetailleerd inleven in de situatie waarin je nieuwe idee wordt toegepast. Dat doe je met behulp van een verhaal. Het verhaal vertelt precies wat er gebeurt, hoe iemand zich voelt, hoe het eruit ziet. Vervolgens bedenk je hoe een nieuwsartikel is geschreven over de nieuwe toepassing. Wat zegt de titel? Wat is het verhaal, waar gaat de aandacht naar uit? Waarom is het zo interessant dat er een artikel over is geschreven? Vervolgens ga je terug naar de tekentafel en je ontwerpt dat wat over een half jaar of een jaar groot nieuws is omdat het innovatief is, precies aansluit op wat de gebruiker wil en het levert een boeiend verhaal op. Als je deze drie technieken toepast kom je tot heldere inzichten en zijn je ideeën beter dan dat ze ooit geweest zijn.

Deze workshop is geschikt voor groepen van 4 tot en met 10 personen.